Kaip apskaičiuoti tinkamiausią padangos plotį ir aukštį?. Tarkime Jūsų automobilis iš gamyklos išvažiavo su 6Jx14 dydžio ratlankiais ir 185/65 R14dydžio padangomis. Jūs nusprendėte uždėti gražius 6.5Jx15 dydžio ratlankius. Kaip apskaičiuoti padangos plotį ir aukštį, kad sukimosi spindulys būtų kuo artimesnis gamykliniam?
- Apskaičiuosime originalios padangos sukimosi spindulį
- Ratlankio spindulys lygus pusei ratlankio skersmens: 14″ / 2 = 355.6 / 2 = 177.8 mm
- Profilio aukštis lygus 65% nuo 185 mm. (185 x 65) / 100 = 120.25 mm
- Sukimosi spindulys lygus ratl. spindulio ir profilio sumai: 177.8 + 120.25 = 298.05 mm
- Apskaičiuosime naujos padangos plotį ir aukštį
- Ratlankio spindulys lygus pusei ratlankio skersmens: 15″ / 2 = 381 / 2 = 190.5 mm
- Mes žinome, kad sukimosi spindulys turi būti kuo artimesnis 298.05 mm
- Taigi, padangos aukštis turi būti 298.05 – 190.5 = 107.55 mm
- 6.5 colio ratlankio pločiui parenkame 205 mm pločio padangą.
- Apskaičiuojame aukščio santykį nuo pločio: (107.55 x 100) / 205 = 52.5 %.
- Taigi, padanga 205/50 R15 – tinkamiausias 15 coliu atitikmuo. Jo sukimosi spindulys – 293 mm.
- Įvertinsime spidometro ir odometro paklaidas
- Originalaus rato apsisukimo kelias lygus 2π x 298.05 = 1872.7 mm
- Naujo rato apsisukimo kelias lygus 2π x 293 = 1841 mm
- Skirtumas lygus 1872.7 – 1841 = 31.7 mm arba 1.69 %
- Taigi 1.69 % skirsis ir spidometro bei odometro parodymai. Spidometrui rodant 60 km/h greitį, su naujomis padangomis realus greitis bus tik 58.99 km/h; odometrui užfiksavus 1000 km nuvažiuotą atstumą, realiai bus nuvažiuota tik 983 km.